Unique Branding Oy:n oman tuotannon tuotteille on myönnetty Avainlippu -merkin käyttöoikeus

Unique Branding Oy:n oman tuotannon tuotteille on myönnetty Avainlippu -merkin käyttöoikeus

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Seinäjoella toimivalle Unique Branding Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa valmistetuista tuotteista. Tuotteet ovat pääasiassa peliasuja, muita urheilutekstiilejä tai erilaisia kasseja.

Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää tuotteelle, joka on valmistettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus tuotteen omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki tuotteeseen kohdistuvat kustannukset.

– Toimitusjohtaja Päivi Hernesniemi kertoo, että Unique haki Avainlippu-tunnusta, koska se kuvastaa kotimaista työtä, kotimaista laatua ja toimitusvarmuutta. Toimituksen seuranta on ensiarvoisen tärkeää muuten niin epävarmassa maailmantilanteessa.

Avainlippu-merkki tunnetaan Suomessa erittäin hyvin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun. Suomalaisista suurin osa (75 %) on myös sitä mieltä, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti ja noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlippu-merkkiin vastuullisuuden.

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen tuotteen hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.

Lisätietoja

Päivi Hernesniemi, toimitusjohtaja, Unique Branding Oy, 050 555 2520

Reetta Mentu, markkinointipäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, 050 561 5030, reetta.mentu@suomalainentyo.fi